Analiza Stanu Gospodarki Odpadami za 2020 r.
1. Wstęp
Zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.10 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2019.2010 z późn. zm.) do zadań własnych gminy należy sporządzanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, obejmującej:
- możliwości przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, bioodpadów stanowiących odpady komunalne oraz przeznaczonych do składowania pozostałości z sortowania odpadów komunalnych i pozostałości z procesu mechaniczno-biologicznego przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych,
- potrzeb inwestycyjnych związanych z gospodarowaniem odpadów komunalnych,
- kosztów poniesionych w związku z odbieraniem, odzyskiem, recyklingiem i unieszkodliwianiem odpadów komunalnych w podziale na wpływy, wydatki i nadwyżki z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- liczby mieszkańców,
- liczby właścicieli nieruchomości, który nie zawarli umowy, o której mowa w art. 6 ust. 1, w imieniu których gmina powinna podjąć działania, o których mowa w art. 6 ust. 6-12,
- ilości odpadów komunalnych wytwarzanych na terenie gminy,
- ilości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i bioodpadów stanowiących odpady komunalne, odbieranych z terenu gminy oraz przeznaczonych do składowania pozostałości z sortowania odpadów komunalnych i pozostałości z procesu mechaniczno- biologicznego przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych.
2. Ocena możliwości przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, bioodpadów stanowiących odpady komunalne oraz przeznaczonych do składowania pozostałości z sortowania odpadów komunalnych i pozostałości z procesu mechaniczno-biologicznego przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych.
Możliwości przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, bioodpadów związane są z ich zagospodarowaniem w poszczególnych instalacjach odzysku (głównie instalacjach mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych) lub unieszkodliwiania (składowanie odpadów na składowisku).
Gmina Rogoźno, zgodnie z WPGO wchodziła w skład Regionu I Gospodarki Odpadami Komunalnymi, dla którego wyznaczono następujące regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych:
- instalacja do odzysku bioodpadów zebranych selektywnie (biokompostownia), Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych Sp. z o.o. Toniszewo 31, 62-104 Pawłowo Żońskie gm. Wągrowiec, jest to kompostownia pryzmowa o zdolności przerobowej 3 500 Mg/rok;
- instalacja MBP – mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych - Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych Sp. z o.o. Toniszewo 31, 62-104 Pawłowo Żońskie gm. Wągrowiec, zdolności przerobowe roczne części mechanicznej to 35 000 Mg/rok a w części biologicznej 17 500 Mg/rok;
- instalacją zastępczą, w przypadku gdy znajdująca się w Regionie I instalacja ulegnie awarii lub nie może przyjmować odpadów z innych przyczyn, są:
- instalacja do termicznego przekształcania zmieszanych odpadów komunalnych - Instalacja termicznego Przekształcania Odpadów Recykling Park Sp. z o.o. Kamionka 21, 64-800 Chodzież – instalacja planowana.
3. Potrzeby inwestycyjne związane z gospodarowaniem odpadów komunalnych.
Rozważane jest utworzenie dodatkowego PSZOK polepszy i usprawni system gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy Rogoźno, a także przyczyni się do zwiększenia ilości odpadów komunalnych poddawanych procesom recyklingu i odzysku innymi metodami, powodując tym samym zmniejszenie ilości odpadów przekazywanych do składowania, a co za tym idzie ułatwi osiągnięcie określonych przepisami poziomów recyklingu.
Zgodnie z WPGO Gmina Rogoźno wchodziła w skład Regionu I, dla którego wyznaczono ZZO Nowe Toniszewo – Kopaszyn jako instalację MBP – mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych oraz instalację do przetwarzania odpadów zielonych i innych bioodpadów. Pod koniec roku 2019 wstrzymano odbiór komunalnych odpadów zmieszanych w związku z powyższym zasadne byłoby zwiększenie przepustowości instalacji. Związane jest to również ze zwiększoną ilości odbieranych odpadów komunalnych.
4. Koszty poniesione w związku z odbieraniem, odzyskiem, recyklingiem i unieszkodliwianiem odpadów komunalnych w podziela na wpływy, wydatki i nadwyżki z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
p. |
Wyszczególnienie |
Stan na 31.12.2019 r. |
1. |
Naliczenie opłaty |
3 461 225,00 zł |
2. |
Wpłaty ogółem |
3 326 268,11 zł |
3. |
Zaległości narastająco |
452 207, 32 zł |
4. |
Ściągalność opłaty ogółem |
96,10 % |
5. |
Ściągalność opłaty danego roku |
95,96 % |
4. |
Umorzenie zaległej opłaty |
594,00 zł |
5. |
Rozłożenie na raty zaległej opłaty |
5272,60 zł |
6. |
Liczba wydanych decyzji w sprawie umorzenia zaległości |
2 |
7. |
Liczba wydanych decyzji w sprawie rozłożenia na raty zaległej opłaty |
2 |
8. |
Liczba wysłanych upomnień |
961 |
9. |
Liczba wystawionych tytułów wykonawczych |
233 |
5. Liczba mieszkańców.
Liczba mieszkańców wg stanu na dzień 31.12.2019 r.
Liczba mieszkańców wg meldunku |
Liczba mieszkańców na podstawie złożonej deklaracji |
Liczba mieszkańców deklarujących zbiórkę selektywną |
Liczba mieszkańców deklarująca zbiórkę w sposób nieselektywny
|
17 826 |
15 615 |
14 693 |
922 |
6. Liczba właścicieli nieruchomości, który nie zawarli umowy, o której mowa w art. 6 ust. 1, w imieniu których gmina powinna podjąć działania, o których mowa w art. 6 ust. 6-12.
Brak danych.
7. Ilości odpadów komunalnych wytworzonych na terenie gminy.
W związku ze zmianą Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2019.2010 z późn. zm.) i przesunięciem terminu składania sprawozdań przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości w terminie do dnia 30 czerwca 2020 r. na chwilę obecną jest brak danych dot. ilości odpadów komunalnych wytworzonych na terenie gminy.
8. Ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i bioodpadów stanowiących odpady komunalne, odbieranych z terenu gminy oraz przeznaczonych do składowania pozostałości z sortowania odpadów komunalnych i pozostałości z procesu mechaniczno- biologicznego przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych.
W związku ze zmianą Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2019.2010 z późn. zm.) i przesunięciem terminu składania sprawozdań przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości w terminie do dnia 30 czerwca 2020 r. na chwilę obecną jest brak danych dot. ilości odpadów komunalnych wytworzonych na terenie gminy.
Informacja dot. kontrolowania deklaracji składanych przez mieszkańców, a dotyczące ilości osób w gospodarstwach domowych.
Zgodnie z art. 9 u ust. 2 Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach: do kontroli przestrzegania przepisów w/w Ustawy stosuje się art. 379 i 380 Ustawy Prawo ochrony środowiska. Zgodnie z nimi Burmistrz może upoważnić do wykonywania funkcji kontrolnych pracowników mu podległych lub funkcjonariuszy straży gminnych. Jest to jedyna forma kontroli wskazana przez ustawodawcę. W tut. Urzędzie kontrole składanych deklaracji odbywają się również na podstawie informacji z Ewidencji Ludności. Informacje te dotyczą weryfikacji osób zameldowanych.
ANALIZA STANU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI
NA TERENIE GMINY ROGOŹNO ZA LATA : 2013, 2014, 2015, 2016, 2017 i 2018
I. Wstęp.
Podstawą prawną funkcjonowania systemu gospodarki odpadami jest ustawa z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. 2018.1454 t.j. z dn. 2018.07.30).
Zgodnie z art.3 ust. 2 pkt. 10 ww. Ustawy, jednym z zadań Gminy jest dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych Gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.
II. Część ogólna
1. W okresie od 1 do 31 lipca 2013r., odpady komunalne z terenu Gminy Rogoźno odbierał Zakład Usług Komunalnych i Transportowych Henryk Siwiński z siedzibą przy ul. Boguniewskiej 8, 64-610 Rogoźno- koszt realizacji usługi wyniósł zgodnie z podpisaną umową 128.000,00 zł.
2. Od 01.08.2013r. do 30.06.2015r., odpady komunalne z terenu Gminy Rogoźno odbierała firma Wrocławskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Alba S.A. ul. Ostrowskiego 7, 53-238 Wrocław- firma wybrana została w drodze przetargu nieograniczonego, kwota usługi na cały okres 2.576.000,00 zł, miesięczna stawka usługi wynosiła 112.000,00.
3. Od 01.07.2015r. do 31.12.2015r., odpady komunalne z terenu Gminy Rogoźno odbierała firma Przedsiębiorstwo Wielobranżowe LS Plus Sp. z o.o. ul. Szałwiowa 34A/2, 62-064 Plewiska- kwota usługi na cały okres 667.440,00 zł, miesięczna stawka usługi 111.240,00 zł.
4. Od 01.01.2016r. do 30.06.2016r., odpady komunalne z terenu Gminy Rogoźno odbierała firma Przedsiębiorstwo Wielobranżowe LS Plus Sp. z o.o. ul. Szałwiowa 34A/2, 62-064 Plewiska- kwota usługi na cały okres 770. 472 ,00 zł, miesięczna stawka usługi 128 412,00 zł.
5. Od 01.07.2016 roku do 31.12.2016 roku odpady komunalne z terenu Gminy Rogoźno odbierał Zakład Usług Komunalnych i Transportowych Henryk Siwiński z siedzibą przy ul. Boguniewskiej 8, 64-610 Rogoźno - kwota usługi na cały okres 2.278 000,00 zł; miesięczna stawka usługi 126 555,56 zł.
6. Od 01.01.2017 roku do 31.12.2017 roku odpady komunalne z terenu Gminy Rogoźno odbierał Zakład Usług Komunalnych i Transportowych Henryk Siwiński z siedzibą przy ul. Boguniewskiej 8, 64-610 Rogoźno - koszt realizacji usługi 2.188 377.22 zł brutto ( wynagrodzenie całkowite).
7. Od 01.01.2018 roku do 31.12.2018 roku odpady komunalne z terenu Gminy Rogoźno odbierał Zakład Usług Komunalnych i Transportowych Henryk Siwiński z siedziba przy ul. Boguniewskiej 8, 64-610 Rogoźno – koszt realizacji usługi, zgodnie z Umową, wyniósł 2 188 377,24 zł. Dodatkowe koszty, nie wynikające z Umowy, wyniosły: 22 469,33 zł.
8. Na terenie wysypiska odpadów komunalnych w Studzieńcu zlokalizowany został tzw. PSZOK, czyli Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, gdzie mieszkańcy Gminy Rogoźno mogą bezpłatnie zostawić niżej wymienione selektywnie zebrane odpady problemowe:
odpady niebezpieczne, w tym przeterminowane leki, chemikalia, odpady zielone, żarówki, itp. zużyte baterie i akumulatory, sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe ( radia, telewizory, inny sprzęt elektroniczny, lodówki, zamrażarki, pralki, wirówki, zlewozmywaki, kuchenki gazowe, węglowe, inny sprzęt AGD, wanny, kabiny prysznicowe, brodziki, tapczany, itp. ), zużyte opony.
9. Pojemniki na zużyte baterie znajdują się m. in. w obiektach użyteczności publicznej, tj.
Urzędzie Miejskim w Rogoźnie, placówkach oświatowych oraz w sklepach.
10. W roku 2013 i 2014 zorganizowane zostały po 2 zbiorki odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. W roku 2015 zorganizowano 2 zbiórki odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. W roku 2016 w marcu i w październiku zorganizowano zbiórkę odpadów wielkogabarytowych oraz sprzętu elektrycznego, elektronicznego, a także odpadów niebezpiecznych. W roku 2017 w miesiącu marcu zorganizowane zostały zbiorki odpadów wielkogabarytowych oraz sprzętu elektrycznego, elektronicznego, a także odpadów niebezpiecznych: na terenie miejskim tj. 18 i 25 marca, na terenie wiejskim 4 i 11 marca. W miesiącu październiku 2017 roku zorganizowane zostały zbiórki: na terenie miejskim tj. 21 i 28 października, na terenie wiejskim tj. 7 i 14 października. W 2018 roku dwukrotnie odbyła się zbiórka odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego, elektronicznego i odpadów niebezpiecznych. Na terenie miejskim: 17 i 24 marca oraz 20 i 27 października, na trenie wiejskim 3 i 10 marca oraz 6 i 13 października.
11. Odpady biodegradowalne odbierane są w okresie od kwietnia do listopada.
12. W roku 2018 wywóz odpadów z tworzyw sztucznych odbywał się od lipca do września dwa razy w miesiącu.
13. W okresie obowiązywania nowego systemu gospodarki odpadami za pomocą strony internetowej oraz ulotek mieszkańcy są informowani o harmonogramie wywozu, zmianie firmy wykonującej usługi oraz innych istotnych kwestiach związanych z gospodarowaniem odpadów.
III. Ocena możliwości technicznych i organizacyjnych Gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.
1.Możliwości przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania i pozostałości z mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania.
Odpady komunalne ulegające biodegradacji do dnia 30.06.2015 r. przekazywane były Spółce Wodno-Ściekowej „Gwda”, ul. Na Leszkowie 4, 64-920 Piła. Od 01.07.2015 roku przekazywane były do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych RIPOK w miejscowości Kopaszyn.
Odpady komunalne zebrane selektywnie od 01.07.2015 roku wykonawca, tj. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe LS PLUS Sp. z o.o. zagospodarowywał we własnym zakresie. Od 01.07.2016 roku do 31.21.2017 roku Zakład Usług Komunalnych i Transportowych Henryk Siwiński z siedzibą przy ul. Boguniewskiej 8, 64-610 Rogoźno odpady komunalne zebrane selektywnie zagospodarowywał we własnym zakresie.
Na terenie Gminy Rogoźno do dnia 31.12.2015 roku funkcjonowała instalacja zastępcza tj. wysypisko odpadów innych niż niebezpieczne w m. Studzieniec, na które trafiały odpady zmieszane odebrane od mieszkańców Gminy Rogoźno. Od stycznia 2016 roku odpady komunalne zmieszane o kodzie 200301 kierowane są do RIPOK w Kopaszynie.
Zużyty sprzęt elektroniczny oraz elektryczny zostaje zagospodarowany przez TOM ELEKTRORECYCLING Sp. z o.o., ul. Pomorska 112, 70-812 Szczecin, Terra Recycling ul. Trauguta 42, 05-825 Grodzisk Mazowiecki.
Opakowania z tworzyw sztucznych zostają zagospodarowane przez: ELANA PET, ul. M. Skłodowskiej-Curie 73, 87-100 Toruń, MSOK Toniszewo 31, 62-104 Pawłowo Żońskie, Centrum Recyclingu w Obornikach, ul. Lipowa 19, 64-600 Oborniki, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BIOSTAL Błażej Skowroński, ul. Goślińska 13, 62-010 Pobiedziska.
Opakowania ze szkła zostają zagospodarowane przez REMONDIS Glass Recycling Polska Sp. z o.o., ul. Wawelska 107, 64-920 Piła.
Opakowania z papieru i tektury zostają zagospodarowane przez Centrum Recyclingu w Obornikach Sp. z o.o. , Młynkowo 130, 64-710 Połajewo, TOM Sp. z o.o., ul. Chrobrego 17, 64-500 Szamotuły, LEBAL S.A. , ul. Fabryczna 32, 64-610 Rogoźno.
Odpady ulegające biodegradacji przekazywane były do MSOK , Toniszewo 31, 62-104 Pawłowo Żońskie.
Gmina Rogoźno w roku 2013 i 2014 zgodnie ze wskazaniem Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami oraz długim procesem uzyskania statutu RIPOK i limitów wynikających z pozwolenia zintegrowanego kierowała strumień odpadów komunalnych z terenu Gminy do instalacji zastępczej co miało wpływ na nie osiągnięcie wymaganego poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji. Na chwilę obecną instalacja w Kopaszynie gwarantuje realizację zakładanych celów czyli miedzy innymi osiągnięcie poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.
Odnosząc się do stanu z 1995 roku w zakresie ilości osób i wytworzonych odpadów w stosunku do roku, do którego należy ograniczyć odpady ulegające biodegradacji, trudnym było uzyskanie poziomu 50% masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. W roku 2016 Gmina Rogoźno osiągnęła wymagany poziom ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych Sp. z o.o. ZZO Nowe – Toniszewo – Kopaszyn – instalacja, do której przekazywane są niesegregowane zmieszane odpady komunalne (20 03 01), przekazała zgodnie z art. 9oa ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, informacje o odpadach pochodzących z odpadów komunalnych, w której informuje Gminę, że procentowy wskaźnik wytworzonych i poddanych składowaniu pozostałości z mechaniczno- biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych dla odpadu o kodzie 19 12 12 – wynosi 0% w stosunku do masy odpadów komunalnych przekazanych przez gminę.
2. Liczba mieszkańców:
Data |
Liczba mieszkańców wg meldunku |
Liczba mieszkańców na podstawie złożonej deklaracji |
Liczba mieszkańców deklarujących zbiórkę selektywną |
Liczba mieszkańców deklarująca zbiórkę w sposób nieselektywny
|
31.12.2013r. |
18.172 |
16.204 |
13.667 |
2.537 |
31.12.2014r. |
17.948 |
16.113 |
13.707 |
2.406 |
31.12.2015r. |
17.940 |
16.116 |
13.746 |
2.370 |
31.12.2016 |
17 905 |
15 986 |
13 508 |
2 478 |
31.12.2017 |
17 862 |
16 000 |
13 600 |
2 400 |
31.12.2018 |
17 889 |
15 884 |
14 369 |
1 510 |
3. Liczba nieruchomości:
Data |
Ogólna liczba nieruchomości na podstawie złożonej deklaracji |
Liczba nieruchomości deklarująca zbiórkę selektywną |
Liczba nieruchomości deklarująca zbiórkę w sposób nieselektywny |
|
31.12.2013r. |
3.214 |
2.429 |
785 |
|
31.12.2014r. |
3.280 |
2.486 |
794 |
|
31.12.2015r. |
3.364 |
2.481 |
883 |
|
31.12.2016 |
Nieruchomości zamieszkałe |
3444 |
2.534 |
910 |
Domki letniskowe |
265 |
259 |
6 |
|
|
3709 |
2.793 |
916 |
|
31.12.2017 |
Nieruchomości zamieszkałe |
3735 |
2.711 |
|
|
Domki letniskowe |
381 |
335 |
|
|
4116 |
3046 |
1070 |
|
31.12.2018 |
Nieruchomości zamieszkałe |
2.855 |
423 |
|
Domki letniskowe |
346 |
14 |
||
|
3638 |
3201 |
437 |
4. Ilość odpadów wytworzonych na terenie Gminy Rogoźno ilość zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych odbieranych z terenu gminy oraz powstających z przetwarzania odpadów komunalnych pozostałości z sortowania i pozostałości z mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania:
Okres |
Ilość zebranych odpadów zmieszanych (Mg) |
Ilość zebranych tworzyw sztucznych (Mg) |
Ilość zebranego szkła ( Mg) |
Ilość zebranej makulatury (Mg) |
Ilość zebranego bio (Mg) |
Ilość odebranych odpadów wielko-gabarytowych (Mg) |
01.07-31.12.2013r. |
1 653,824 |
60,66 |
87,74 |
17,33 |
36,29 |
31,48
|
01.01-31.12.2014r. |
3 191,78 |
160,32 |
196,24 |
28,87 |
171,68 |
91,98
|
01.01-31.12.2015r. |
3 413,35 |
193,37 |
206,22 |
50,39 |
230,46 |
89,20
|
01.01-31.12.2016r. |
3 699,3
|
228,08
|
249,82
|
74,94
|
365,72
|
148,48
|
01.01-31.12.2017r.
|
4 554,18 |
113,00 |
248,84 |
44,76 |
622,40 |
145,54 |
01.01-31.12.2018 r. |
4964,600 |
128,360 |
300,400 |
116,289 |
575,780 |
136,065 |
5. Wyposażenie mieszkańców w worki:
Okres |
Ilość worków na tworzywo (szt.) |
Ilość worków na szkło (szt.) |
Ilość worków na makulaturę (szt.) |
Ilość worków na bio (szt.) |
01.07-31.12.2013r. |
24.300 |
21.736 |
16.725 |
14.310 |
01.01-31.12.2014r. |
54.756 |
23.600 |
16.495 |
15.368 |
01.01-31.12.2015r. |
86 623 |
39 455 |
43 289 |
29 502 |
01.01-31.12.2016r. |
93 011 |
42 655 |
30 497 |
44 868 |
01.01-31.12.2017r. |
114 492 |
47 188 |
23 386 |
94 766 |
01.01-31.12.2018 r. |
160 375 |
54 618 |
28 298 |
90 465 |
IV. Koszty obsługi systemu.
ROK 2013- I półrocze- 729.536,96 zł, w tym:
Koszty odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych- 688.000,00 zł,
Koszty administracyjne- zakup artykułów biurowych, urządzeń, przesyłki itp. – 7.767,14 zł,
Koszty pracownicze- 33.769,82 zł.
ROK 2014- 1.469.128,73 zł; w tym:
Koszty odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych- 1.344.000,00 zł,
Koszty administracyjne- zakup artykułów biurowych, urządzeń, oprogramowanie, PSZOK – 15.051,50 zł,
Koszty pracownicze- 110.077,23 zł
ROK 2015 - 1.503.036,43 zł; w tym:
Koszty odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych- 1.339.440,00 zł,
Koszty administracyjne- zakup artykułów biurowych, urządzeń, oprogramowanie- 20. 000,00zł,
Koszty pracownicze – 143. 596,43 zł.
ROK 2016 - 1.689.535,46zł; w tym:
Koszty odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych- 1.529 805,33,00 zł,
Koszty administracyjne- zakup artykułów biurowych, urządzeń, oprogramowanie- 20. 000,00zł,
Koszty pracownicze – 139. 730,13 zł.
ROK 2017 - 1.716 079,19; w tym:
Koszty odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych- 1.518 666,72 zł,
Koszty administracyjne- zakup artykułów biurowych, urządzeń, oprogramowanie- 20. 000,00zł,
Koszty pracownicze – 177 412,47 zł.
ROK 2018 - ; 2 270 296,96 w tym:
Koszty odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych- 2 025 499,03zł,
Koszty administracyjne- zakup artykułów biurowych, urządzeń, oprogramowanie- 51 127,95 zł,
Koszty pracownicze –193 669,98 zł.
W kosztach systemu nie ujęto kosztów związanych z wydatkami dot. opłat za energię elektryczną, wodę, ścieki, ogrzewanie, internet, usługi telekomunikacyjne.
Opracowanie: Anna Niespodziana
System gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Rogoźno
L. p. |
Wyszczególnienie |
Stan na 31.12.2013 r. |
Stan na 31.12.2014 r. |
Stan na 31.12.2015 r. |
Stan na 31.12.2016 r. |
Stan na 31.12.2017 r. |
Stan na 31.12.2018 r. |
1. |
Naliczenie opłaty |
872.684,00 zł |
1.729.894,00 zł |
1.710.258,00 zł |
1.753.978,00 zł |
1.775.223,00 zł |
2.173.295,00 zł |
2. |
Wpłaty ogółem |
804.206,63 zł |
1.606.513,01 zł |
1.604.424,12 zł |
1.634.049,54 zł |
1.902.244,65 zł |
2.160.510,10 zł |
3. |
Zaległości narastająco |
72.264,00 zł |
197.028,59 zł |
309.416,47 zł |
434.465,67 zł |
306.755,25 zł |
317.034,53 zł |
4. |
Ściągalność opłaty ogółem |
92,15 % |
89 % |
93,82 % |
93,17 % |
107,16 % |
99,42 % |
5. |
Ściągalność opłaty danego roku |
92,15 % |
90 % |
89,49 % |
88,95 % |
95,04 % |
94,76 % |
4. |
Umorzenie zaległej opłaty |
- |
958,00 zł |
2.748,00 zł |
4.213,20 zł |
15.271,00 zł |
3.503,00 zł |
5. |
Rozłożenie na raty zaległej opłaty |
- |
448,00 zł |
4.339,60 zł |
2.498,20 zł |
32.239,39 zł |
9.133,60 zł |
6. |
Liczba wydanych decyzji w sprawie umorzenia zaległości |
- |
2 szt. |
11 szt. |
19 szt. |
46 szt. |
8 szt. |
7. |
Liczba wydanych decyzji w sprawie rozłożenia na raty zaległej opłaty |
- |
1 szt. |
6 szt. |
2 szt. |
14 szt. |
9 szt. |
8. |
Liczba wysłanych upomnień |
306 szt. |
655 szt. |
435 szt. |
500 szt. |
1.997 szt. |
1.805 szt. |
9. |
Liczba wystawionych tytułów wykonawczych |
- |
- |
- |
- |
329 szt. |
313 szt. |
10. |
Liczba podatników |
3143 |
3231 |
3299 |
3559 |
3738 |
3789 |
11. |
Liczba podatników posiadających zaległości |
747 |
910 |
949 |
1002 |
840 |
895 |
Opracowanie: P. Grabowska
P. Ohradka