Poniedziałek 15 czerwca 2020 | Imieniny: Jolanty, Lotara
21.10.2013
Nowy projekt edukacyjny - konferencja w starostwie
W sali sesyjnej starostwa powiatowego w Obornikach odbyła się konferencja inaugurująca pilotażowy projekt „Bliżej szkoły - Powiat Obornicki nauczycielom”. Poprowadziła ją Małgorzata Kasprzak - koordynator projektu i dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rogoźnie.
W konferencji wzięli udział dyrektorzy licznych placówek oświatowych z naszej gminy i całego powiatu, a także przedstawiciele władz samorządowych, a wśród nich przewodniczący Rady Miejskiej w Rogoźnie Zdzisław Hinz. Honorowym gościem był prof. zw. dr hab. Waldemar Łazuga, kierownik Zakładu Kultury i Myśli Politycznej Wydziału Historycznego UAM w Poznaniu. Ceniony poznański naukowiec wygłosił wykład, w którym skupił się na wielkiej wadze edukacji młodych Wielkopolan w oparciu o motywy dotyczące Poznania i Wielkopolski.
Dyrektor Małgorzata Kasprzak omówiła przebieg procesu edukacyjnego w szkole objętej wsparciem oraz przedstawiła planowane w ramach projektu działania. Projekt jest finansowany ze środków EFS w ramach Działania 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Priorytet III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Przystąpiły do niego 24 placówki oświatowe (22 szkoły i 2 przedszkola). Projekt potrwa do 2015 roku, a jego realizatorem jest Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Rogoźnie.
Informacje o projekcie:
Działania podejmowane w ramach projektu będą tematycznie powiązane z tymi obszarami edukacji, które w ostatnich latach objęte zostały istotnymi zmianami. Dzięki temu pilotaż pozwoli nie tylko na weryfikację nowych form doskonalenia związanych z bezpośrednim wsparciem rozwoju szkoły i przedszkola, ale też pomoże dyrektorom oraz nauczycielom w jak najlepszym przygotowaniu się do realizacji polityki edukacyjnej państwa. Zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami wspomaganiem ma być objęty cały proces doskonalenia, poczynając od opracowania, we współpracy z dyrektorem i nauczycielami, szczegółowej diagnozy potrzeb szkoły i pracujących w niej nauczycieli, poprzez pomoc w zaplanowaniu i przeprowadzeniu działań niezbędnych do rozwiązania zdiagnozowanych problemów, aż po wspólną ewaluację. Oferta będzie obejmowała m.in. wspomaganie szkoły w tak trudnych obszarach jak: budowa systemu wsparcia pracy wychowawców klas, praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, budowa szkolnego programu współpracy ze środowiskiem lokalnym, organizacja i funkcjonowanie wewnątrzszkolnego systemu doradztwa edukacyjno-zawodowego, czy organizacja pracy zespołów nauczycielskich. Dzięki takiej formie wspomagania możliwe będzie zaktywizowanie działań podejmowanych przez szkoły i nauczycieli na rzecz własnego rozwoju. Efektywny system wspomagania pracy szkoły zakłada odchodzenie od jednorazowych, krótkich form szkoleniowych na rzecz planowego „szytego na miarę” konkretnej szkoły oraz realną pomoc w przełożeniu nowych umiejętności na szkolną praktykę. W ramach projektu powstaną sieci współpracy i samokształcenia, czyli współpracujące zespoły nauczycieli, które umożliwią dzielenie się wiedzą i umiejętnościami oraz zespołowe poszukiwanie sposobów radzenia sobie z problemami. Praca sieci obejmuje takie działania jak: spotkania z ekspertami sieci, pomoc w samokształceniu oraz internetowe forum wymiany doświadczeń dla dyrektorów szkół i grup nauczycielskich.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.