Przypominamy o wynikającym z art. 11.1 ust. 4 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /Dz.U. Z 2007r. Nr 70, poz.473 z późn.zm/, a dotyczącym przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim (2012), obowiązku złożenia do dnia 31 stycznia 2013r. pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim.
Opłatę za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przedsiębiorca wnosi na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech różnych ratach w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego.
Niezłożenie oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych lub niedokonanie opłaty w ustawowych terminach powoduje wygaśnięcie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych /art. 18. ust.12. pkt.5/. Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z przyczyn wyżej określonych, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.