W ostatnim numerze „Gońca Rogozińskiego” ukazał się artykuł „Na bogato” sugerujący, iż Gmina Rogoźno wydała „ponad 100 000 zł” na reklamę w prasie. Poniżej zamieszczamy wyjaśnienie Urzędu Miejskiego w Rogoźnie:
Według Karty Etycznej Mediów dziennikarz powinien kierować się zasadą prawdy – co oznacza, że powinien dokładać wszelkich starań, aby przekazywane informacje były zgodne z prawdą, sumiennie i bez zniekształceń relacjonować fakty w ich właściwym kontekście. Artykuł „Na bogato” łamie tę zasadę w sposób skrajny – reklama Rogoźna w tygodniku „Newsweek” kosztowała Gminę Rogoźno 1845,00 zł. brutto, zamiast wymienionych w artykule „ponad 100 tys. złotych”. Redaktor dwutygodnika „Goniec Rogoziński” „pomylił się” zatem o kwotę ponad 98 tysięcy złotych. Żadne okoliczności nie mogą być powodem do szukania przez redakcję taniej sensacji i wprowadzania czytelników w błąd. Urząd Miejski w Rogoźnie prowadzi transparentną politykę finansową – wystarczyło zatem, aby redaktor skierował pytanie do Urzędu Miejskiego o koszt reklamy w tygodniku „Newsweek”, a taką informację zainteresowany by otrzymał.
Urząd Miejski w Rogoźnie w procesie wyboru kanałów przekazu reklamowego nie kieruje się czynnikami pozamerytorycznymi – wybór podejmowany jest po analizie finansowej danego rozwiązania. „Newsweek” jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej poczytnych tygodników w Polsce, więc wybór tego kanału reklamowego wydaje się uzasadniony. Gazety o lokalnym zasięgu, jak np. „Goniec Rogoziński” nie spełniają w pełni zadań w zakresie promocji Gminy Rogoźno. Urząd poszukuje zatem kanałów reklamowych o większym zasięgu, a cena 1845,00 zł za całą stronę reklamy u krajowego lidera rankingu tygodników opinii jest ceną atrakcyjną. Warto zauważyć, że cena reklamy w „Gońcu Rogozińskim”, w stosunku do jednego egzemplarza pisma, jest wielokrotnie wyższa niż taka sama reklama w tygodniku „Newsweek”. Jednocześnie informujemy, że od grudnia 2014 r. do końca marca 2016 r. na powierzchnię reklamową w „Gońcu Rogozińskim” Urząd Miejski wydatkował środki w wysokości 3572,97 zł. Z szacunku dla „Gońca Rogozińskiego” nie będziemy porównywać prestiżu obu gazet co również miało znaczenie przy wyborze kanału reklamy. Co do zarzutów językowych, Urząd Miejski w Rogoźnie postanowił nie wchodzić w polemikę z redakcją znaną z notorycznych błędów językowych.
Dobro i rozwój lokalnej prasy leży na sercu włodarzom miasta, dlatego mamy nadzieję, że w kolejnym numerze „Gońca Rogozińskiego” ta nieprawdziwa informacja zostanie sprostowana. W innym przypadku Urząd Miejski będzie zmuszony do podjęcia kroków prawnych.