28 stycznia z inicjatywy władz Powiatu Obornickiego zorganizowano Konferencję dotyczącą przywrócenia do ruchu pasażerskiego linii kolejowej Czarnków – Rogoźno. Koordynatorem projektu jest Pan Robert Zimny – Członek Zarządu Powiatu Obornickiego, który kontynuuje działania podjęte wcześniej przez Burmistrza Czarnkowa – Franciszka Strugałę. Lista przybyłych gości była imponująca – obornicka sala sesyjna zgromadziła przedstawicieli wszystkich samorządów terytorialnie związanych z linią 236 i 390 , Marszałka Województwa Wielkopolskiego, radnych Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, Polskich Linii Kolejowych, Parlamentarzystów i przedsiębiorców. Rogoźno reprezentował Pan Burmistrz Roman Szuberski. Gości przywitał Pan Starosta Adam Olejnik. Prowadzącym był Pan Robert Zimny, który zarysował przebieg dotychczasowych działań w tej sprawie oraz analizę koncepcji i plany na przyszłość. W pierwszej części przedstawiono dwie prezentacje – pierwsza przygotowana przez Krzysztofa Springera dotyczyła historii linii kolejowych – druga Pana Krzysztofa Tchórzewskiego przedstawiła rozwiązania kolejowe w Wągrowcu.
Pan Burmistrz Roman Szuberski poparł inicjatywę upatrując w tym szansy na rozwój dworca w Rogoźnie oraz możliwość ponownego skomunikowania Rogoźna z Wągrowcem. Wszyscy zebrani wyrazili swoją opinię – ogólna konkluzja była taka: są znaczące zaniedbania w transporcie zbiorowym w tej części Wielkopolski i jedyną logiczną alternatywę stanowi połączenie Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego i części Obornickiego z linią Piła – Poznań. Zasugerowano przedłużenie trasy do Wągrowca, gdzie docelowo ma być umiejscowiona baza szynobusów. Za reaktywacją linii przemawiały liczne, merytoryczne argumenty: jest to szansa dla uczniów, studentów, pracowników i osób starszych, ruchu turystycznego i przedsiębiorców.
Zwrócono uwagę na postępującą degradację dróg - zmniejszenie natężenia ruch kołowego daje szansę na obniżenie wydatków w tym zakresie. Dostęp do aglomeracji poznańskiej musi być dla wszystkich mieszkańców Wielkopolski równy. Plan modernizacji wsparło największe przedsiębiorstwo w tej części Wielkopolski firma STEICO z Czarnkowa, która przewozi linią znaczące ilości towarów (ok. 60 tys. ton rocznie). Zapowiedziano kontynuowanie rozmów w Czarnkowie, a Pani Mirosława Rutkowska – Krupka Wiceprzewodnicząca Sejmiku Województwa Wielkopolskiego zaproponowała złożenie wniosku o wpisanie linii 236 i 390 do Wojewódzkiego Planu Transportowego i przygotowanie wstępnej dokumentacji. Spotkanie należy uznać za bardzo udane i dobrze rokujące dla tej ważnej inwestycji w północnej Wielkopolsce.